14.1.11

Jonker Walk

Assalamualaikum. lamaaaaa gilaaaaa rasanya tak update blog ni. mesti korang macam eh mana pergi minah yang selalu update blog hari-hari tu? terasa macam life ni tak perfect bila dia tak update blog haha bluekkk :P

baiklah. life update sikit tentang UiTM Melaka. environment kat sini best. untuk kolej, UiTM rent one whole apartment building untuk para siswi. jadi kami kat sini actually duduk dalam rumah. satu rumah ada tiga bilik. 2 rooms ada 3 katil and the master bedroom (saya dapat sini sebab masuk rumah paling awal masa daftar haritu hihik) ada 4 katil (2 double-decker). jadi semuanya 10 orang satu rumah. dan memasing ramah mulut. kadang-kadang rasa macam dah setahun kenal padahal baru sehari.  

dan semalam memasing pakat nak berjalan kat Jonker Walk. dia lebih kurang Chinatown tapi versi Melaka. jadi, mesti ada banyak lampu, banyak beca, banyak bangunan lama, banyak peraba bontot (ya. bontot comel saya kena raba dengan mat bangla bodo sorang ni).

jadi keluar rumah lepas maghrib dalam 8pm camtu. niat nak makan kat area sana tapi orang terlampau ramai dan fikir nak tunggu order untuk 10 memang tak sempat takut kena kunci luar sebab gate kolej tutup pukul 11pm. jadi memasing tergesa-gesa dan saya hanya sempat beli cutex saja :(. tapi paling menyesal sebab tak beli baju The Beatles. vintage prints, short sleeves, panjang paras peha and it only cost RM29.90!!!!! what the hell la kan tak beli time tu. housemate sampai cakap afni malam tadi mengigau cakap nak tshirt The Beatles tu. eh tak kot, diorang gurau je kottttt T_____T

tapi tengah saya dok menaip entry ni, tiba-tiba kat living room ada yang bersuara 'siapa nak pergi Jonker Walk lagi harini?' terus saya dalam bilik 'SAYAAAAAAA!!!'. diorang terus gelak cakap ok lepas Asar siap! haha yes. ada harapan lagi tshirt tu jadik milik gua nyehehehe :BB

handsome kan kereta polis tu. glow-in-the-dark gituuuu

No comments: