30.11.10

korang takut apa?

sejak dua menjak ni hujan je tiap-tiap petang kan. bukan calang-calang punya hujan. complete set dengan lebatnya, angin kencangnya, guruhnya, kilatnya wuuuuuu bikin tangan tarik selimut dengan serta-merta je.

saya tak tau la korang, tapi dalam banyak-banyak benda yang ditakutkan, guruh antara salah satunya. kilat tak apa lagi. eh korang tahu beza guruh dengan kilat kan? guruh tu bunyi dentam-dentum boleh buat jantung korang rasa nak gugur ke tanah. kilat tu pulak cahaya yang terang kat langit nampak langit tu seakan-akan retak. haaa paham tak? paham tak? tak paham pergi tanya cikgu sekolah rendah korang.

nak tak nak, takut jugak dengan guruh ni. ada time bila guruh dah sampai tahap klimaks asyik berdentum tiap 5 saat, automatik punya respon, panjat katil capai selimut tutup telinga dengan bantal peluk selubung habis-habisan bawah selimut dan tidur. memang kebiasaannya macam ni. dan ini yang terjadi kepada saya sekarang. so tanpa taip lagi panjang, marilah sama-sama selubung bersama saya sebab guruh kat luar dah memang boleh buat jantung saya gugur. ok bai!




ok ini kilat. tapi paham kan maksud saya?!
*paksa diri tidur sekarang!*

4 comments:

elmog said...

kilat tu bentuk love. lol.

i kilat tak heran. tapi guruh buat i mahu tidur tak mangun balik.

afni said...

u perasan gak bentuk love tu eh. lol

hahaha true true. rasa nak terus sambung tidur sampai esok hari

wannurfazrini said...

ishk sama lah kita , cepat2 tutup muka dengan bantal ! kalau kat luar peluk org HAHAHA

afni said...

hahaha yg peluk org tu dah lain dah :P